lørdag den 10. maj 2014

Prøvesejllads og dåb

Efter en god nats søvn i vores nye båd, dvs jeg sov som en sten, Niels var vågen en del af natten, kom Bjarne med croisanter til vores morgenmad. Mændende gennemgik båden, mens Lise og jeg fik pakket det sidste ud, og stuvet af vejen. Endelig var vi klar til en prøvesejllads. Der var solskin, og god vind. Vi sejlede både med motor, og med sejl. Vi loggede ca. 7 knob med sejl. Der var gode dønninger, og vinden tog lidt til, men det var en behagelig sejllads.
Tilbage i havn, frokost, og gasterne tager en lille lur. Niels og Bjarne får ordnet de sidste ting, og vi er snart klar til dåben.
Vi får en fra nabobåden til at video ceremonien. Bådens navn er jo allerede kendt, men jeg ar fået æren af at være gudmor, da det jo også er mig, der har fundet på navnet Mevoy, som betyder rejse. Niels og jeg skal først sammen med Lise og Lars ud på rejsen hjem, men efter det, håber vi på, at vi får mange gode timer og rejser sammen med Mevoy.
Der bliver hygget med mad og rødvin sammen med Bjarne. Vi siger farvel til ham, han skal med fly hjem i morgen, hvor vi starter hjemrejsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar